طرح توجیهی تولید و عرضه میوه خشک ( چیپس میوه )

طرح توجیهی تولید و عرضه میوه خشک ( چیپس میوه )

خشک کردن میوه از گذشته در ایران و کشورهای همسایه آن یعنی سوریه، مصر، عراق و ترکیه رایج بوده است. معمولا هدف از این کار، نگهداری و افزایش ماندگاری میوهها برای فصل زمستان بود. چرا که به واسطه خشک کردن، رطوبت میوهها گرفته شده و از فساد میکروبی آنها جلوگیری میشود. از طرفی از حجم و وزن آنها کاسته شده و شرایط ذخیرهسازی و حمل و نقل آنها آسان تر میشود.
ایران با وجود اینکه جز 10 کشور اول جهان در تولید میوه و تره بار است؛ اما معمولا 30 درصد محصولات تولیدی آن به دلیل نبود بازار فروش در فصل برداشت، به عنوان ضایعات امحا میشوند. در حالی که اگر بتوانیم بخشی از این میوههای تازه را در فصل برداشت با حداقل قیمت خریداری و به صورت میوه خشک وارد بازار کنیم کمک زیادی به کشاورزان خواهد شد و خودمان نیز به سود تولید بالاتر از 60 درصد خواهیم رسید.
حقوق مالکیت معنوی:
با توجه به اینکه خشک کردن و فروش میوه های خشک شده در ظاهر بسیار ساده و پردرآمد به نظر می رسد مسلماً افراد زیادی وارد این کار می شوند که نه تخصص تولید دارند و تجربه فروش بنابراین محصولات تولیدی اکثر آن ها نامرغوب و بی کیفیت است که ما این افراد را جزو رقبای خود نمی دانیم زیرا پس از مدت کوتاهی با ضرر، بازار را رها خواهند کرد ولی در این بین رقبای نیز وجود دارند که تقریباً در سطح ما محصول تولید میکند بنابراین ما باید به دنبال یک ارزش رقابتی باشیم که رقبا از آن غافل هستند مثلاً استفاده از بسته بندی های شیک و مناسب که هم محصول را به خوبی نمایش دهد و هم مانع ازخورد شدن محصول شود، یا مثلاً داشتن شبکه توزیع مناسب و گسترده. در صورتی که بتوانیم ارزش رقابتی خود را تثبیت کنیم می توانیم با ثبت یک برند مناسب در داخل و خارج از کشور به اعتبار شرکت مان بیفزاییم و بدین وسیله از حقوق مالکیت معنوی محصولات مان محافظت نماییم.
...
سرفصل های اصلی طرح توجیهی تولید و عرضه میوه خشک ( چیپس میوه )
- مقدمه
- چشم انداز
- مأموریت ما
- اهداف شرکت
- توصیف شرکت و کسب و کار
- مجوزهای مورد نیاز
- محصولات و خدمات
- مزیت رقابتی شرکت
- شایستگی های محوری شرکت
- مدل کسب و کار
- مزایای تولید میوه خشک
- خشک کردن طبیعی میوه ها
- چرا خشک کردن مصنوعی بهتر است
- مزایای سلامتی انواع چیپس میوه
- مراحل خشک کردن میوه ها
- بسته بندی میوه های خشک
- ساختار هزینه شرکت
- درآمد و سود مورد انتظار وحاشیه سود شرکت:
- نام و کد محصول (آیسیک)
- بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
- مشتریان هدف شرکت
- پاسخ به نیازهای مشتریان و برطرف نمودن مشکل مشتری
- نحوه دستیابی جذب و حفظ مشتری
- تعریف محصولات مورد ارائه شرکت و تمایز آنان با محصولات بنگاه های رقیب
- منابع اصلی کسب درآمد شرکت
- جریانات درآمدی
- مقایسه رقابتی محصول ونقاط قوت و ضعف محصول نسبت به رقبا
- بررسی کالاهاي جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
- موارد مصرف و کاربرد
- ویژگی هاو کاربرد ها ی میوه خشک
- منابع تامین مواد اولیه
- بررسی تکنولوژی
- روند توسعه محصولات آینده
- حقوق مالکیت معنوی
- لایه های تشکیل دهنده محصول
- معرفی تیم مدیریت
- ساختار سازمانی